OFFICEGUY

המלצות לפתיחת חברה בע"מ

המלצות לפתיחת חברה בע"מ
פתיחת חברה בע"מ היא עדיין נושא מורכב במדינה ומערבת המון מושגים ומסמכים שונים: רשם החברות, רשות התאגידים, מסמכי התאגדות, תעודת התאגדות, הצהרת דירקטורים ראשונים, הצהרת בעלי מניות, תקנון, אישור ניהול חשבון וחתימות עורך דין.
הכנו לכם פה המלצה לסדר פעולות שאנחנו מאמינים שתוכל להקל עליכם מאוד. דף זה אינו תחליף לרואה חשבון או עורך דין מלווה, אבל הוא יכול לעזור גם לאלה שנעזרים בהם. אנחנו תמיד ממליצים לעבוד איתנו בחבילה משולבת בליווי, ולקבל שירות עוטף ומלא. מילון מושגים נמצא בתחתית.

קבלת החלטות!

  • מה השם של החברה שאתם מעוניינים בו? שימו לב שאתם חייבים להציע 3 (!) שמות נוספים. לכל אחד מארבעת השמות חייב להיות גם תרגום הולם באנגלית (הולם יכול להיות תרגום כמו Tirgum או כמו Translated)
  • באיזה בנק וסניף אתם מעוניינים לפתוח חשבון?
  • מי העו"ד שיחתום לכם על המסמכים השונים שדורשים חתימת עו"ד?
  • איפה אתם שומרים את כל המסמכים שיהיו לכם? אנחנו ממליצים לפתוח תיקייה לארגון ב-Google Drive ובתוכה לפתוח תיקייה "משפטי - Legal" ותחתיה לשים את כל המסמכים עליהם נדבר בהמשך.

איסוף כל המסמכים הנדרשים

בשביל להקל עליכם את התהליך, אנחנו ממליצים שתאספו את כל המסמכים הנדרשים ותמלאו אותם מההתחלה.
  • מסמכי התאגדות (קישור לאוגדן מסמכי התאגדות)
  • פרוטוקול מורשי חתימה (קישור לדוגמא מומלצת)
  • מסמכים הנדרשים מהבנק שלכם (אין קישור. תצטרכו ללכת לבנק ולבקש אותם. מאוד מומלץ לא לדלג על השלב הזה! אל תגידו שלא אמרנו. המדלגים יצטרכו ללכת שוב להחתים עו"ד. מומלץ גם לשאול איך לתאם את פגישת פתיחת החשבון, אם יש טלפון ישיר או כתובת דוא"ל)

מילוי כל הטפסים הנדרשים

אנחנו ממליצים למלא את המסמכים במעבד תמלילים, ואם יש גם PDF, אז באמצעות תוכנה כמו Foxit.תשמרו את המסמכים המלאים בתיקייה למקרה והם ייאבדו בהמשך.הערות למילוי המסמכים:
  • פרוטוקול מורשי חתימה: ניתן להגדיר כמה מורשים שרוצים. אפשר להגדיר מצב שבו "כל אחד לחוד" יכול לחתום בשם החברה, "צירוף של כל שניים" יכולים לחתום בשם החברה וכן הלאה.
  • הצהרת דירקטורים ראשונים צריכים למלא כל מי שיכהנו כדירקטורים.
  • הצהרת בעלי מניות צריכים למלא כל מי שמקבלים מניות הקמת החברה.
  • במילוי המסמכים מומלץ להשאיר את מילוי תאריך החתימה והחתימה עצמה לשלב ההחתמה של עורך הדין. יש כאלה שמתעקשים שהחתימה תתבצע מולם.
לאחר מכן, תגיעו לעו"ד, תחתמו בפניו על המסמכים והוא יחתום במקומות שהוא צריך, עם חותמת גם כן.מסמכי פתיחת החשבון של הבנק דורשים גם חותמת, ואין לכם עדיין. זה לא נורא. בקרוב תהיה לכם.לאחר מילוי המסמכים אתם צריכים לשלם את אגרת הקמת החברה באתר רשות התאגידים. מומלץ לשלם מראש על עותק של תקנון חתום.

הקמת החברה!

בשעה טובה.אפשר לשלוח את המסמכים לרשות התאגידים בדואר או שאפשר ללכת לשם ולמסור אותם ביד. שימו לב שיש לכם את כל המסמכים כולל תיעוד של תשלום האגרה!
משלוח בדואר
רשות התאגידים, ת"ד 28178, ירושלים 9128101

קבלת קהל
רשות התאגידים, ירושלים, רח' ירמיהו 39, מגדלי הבירה, בנין 1, קומה 10.
בימים א', ב', ד', ה' בשעות 12:30-8:30.בימי ג' ניתן להפקיד מסמכים בתיבה אשר בלובי הבניין.גם כאן, מי שפותח חברה דרכנו, אנחנו דואגים לזה בשבילכם.עכשיו אתם צריכים לחכות עד שתקבלו תעודת התאגדות.

חותמת!

קיבלתם תעודת התאגדות? סרקו אותה והעלו לתיקייה.קחו את החותמת, חתמו על פרוטוקול מורשי החתימה, סרקו גם אותו והעלו לתיקייה.הגיע הזמן להוציא חותמת. יש הרבה מקומות בארץ שמוציאים חותמות, כמו שכבר יכולתם לנחש, מי שעובד דרכנו... כן, גם לזה אנחנו דואגים.אנחנו ממליצים להכניס לחותמת את השם בעברית ובאנגלית וכמובן את מספר הרישום ברשות התאגידים בצורה הבאה:
איש המשרד בע"מ
OfficeGuy Ltd.
Co.No. 123456789 ח"פ

פתיחת חשבון

יש חותמת? תחתמו על כל המסמכים של פתיחת החשבון, תאמו פגישה עם הבנק או שפשוט תגיעו לסניף ותפתחו את החשבון.אל תשכחו לדרוש לקבל מסמך "אישור ניהול חשבון" מהבנק!

פתיחת תיקים ברשויות

כמעט סיימנו.
לא מעסיקים עובדים שכירים? גם אתם בעצמכם לא תהיו שכירים בחברה? אתם צריכים לפתוח תיקים רק במע"מ ובמס הכנסה. שימו לב, בין אם אתם בעלי תיק עוסק משלכם ובין אם לא, תוודאו עם מס הכנסה שהם לא פותחים לכם תיק בעת פתיחת התיקים לחברה! זה כבר קרה להרבה אנשים.
מעסיקים עובדים שכירים? בנוסף למה שצריכים לעשות אלה שלא, אתם צריכים גם לפתוח תיק ניכויים במס הכנסה, ותיק בביטוח לאומי.
בשלב הזה אנחנו ממליצים להיוועץ ברואה חשבון.
לקריאה נוספת על פתיחת תיקים ברשויות, לחצו כאן.

קיבלתם תעודת עוסק?

לסרוק אותה ולהעלות לתיקייה זה כבר מובן מאליו?עכשיו צריך לפתוח חשבון ב-OfficeGuy או בכל מערכת אחרת בשביל להיות מסוגלים להנפיק קבלות, חשבוניות וחשבוניות-קבלות.כמובן שתמיד אפשר להדפיס את הפנקסים השונים, אבל אנחנו ממש, ממש, ממש ממליצים שלא לעבוד ככה.יש לזה המון חסרונות.לאחר שלב זה, יש לכם חברה, ואתם יכולים להתחיל לעבוד!שימו לב, ברגע שהחברה מתחילה להכניס או להוציא כסף, צריך לדווח על הפעילות שלה לרשויות, וגם במקרה שאין פעילות, יש לדווח בסוף שנה לועזית על מצב החברה ולשלם אגרה שנתית.

מילון מושגים

  • רשות התאגידים / רשם החברות - הגוף הממשלתי המנהל רישום חברות בע"מ ומנהל את הפיקוח עליהן.
פוסטים לפי תגיות: מדריכים לפתיחת עסק

תגובות הגולשים

אני מאשר/ת את פרסום התגובה שלי בדף זה.
המידע באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או חשבונאי. יש להעזר באנשי מקצוע על מנת לקבל חוות דעת רשמית.