OFFICEGUY

פתיחת עסק: לחלום בגדול - מהצעד הראשון

פתיחת עסק: לחלום בגדול - מהצעד הראשון
יש לכם חלום מקצועי שאתם שואפים להגשים, או מוצר מדהים שפיתחתם ועכשיו הצעד הבא יהיה לפתוח עסק משלכם. רבים מתחבטים לא מעט לגבי הרעיון של פתיחת עסק. פתיחת עסק עצמאי דורש מעבר לעניינים הטכניים גם המון רצון, יוזמה ויכולות ניהול עצמי. מה המשמעות של פתיחת עסק? איך בוחרים איזה סוג של עסק לפתוח? ומה חשוב לדעת בדרך? קיראו כאן.

פתיחת עסק מהבית - מה המשמעות?

עסקים עצמאיים רבים עובדים במתכונת של עבודה מהבית. על פי רוב יהיו אלה בעלי מקצוע אשר מספקים שירותים שונים ויכולים לעשות זאת או באמצעות מחשב או בין כותלי הבית (למשל אנשים במקצועות הטיפול למינהם). לא משנה מה יהיה סוג העסק חשוב לדעת בראש ובראשונה כי פתיחת עסק עצמאי פירושה ריצת מרתון. ההבנה שניהול העסק יהיה ריצה למרחקים ארוכים יכולה לסייע רבות במצבים של חוסר ודאות, שהם חלק בלתי נפרד מניהול עסק עצמאי. המשמעות של פתיחת עסק עצמאי מהבית היא לדעת כיצד להתנהל בצורה נכונה בכוחות עצמנו. ללא בוס ש"יעמוד לנו על הראש" או זמני עבודה מוגדרים מראש. דווקא בשל החופש הזה לכאורה, חשוב מאוד שבעל העסק ידע לנהל את עצמו, להציב לעצמו גבולות ולוחות זמנים ברורים, כדי להשיג את המטרות שלו ושל העסק.

שלבים לפתיחת עסק עצמאי

לפני שניגשים לטפל בכל העניינים הבירוקרטים הכרוכים בהקמת עסק כמו פתיחת תיק במס הכנסה או רישום בביטוח לאומי (ויש עוד לא מעט כאלה), חשוב לעצור ולחשוב על סוג העסק אותו מתכוונים לפתוח. פתיחת עסק פירושה הגדרה של תחום העיסוק והחלטה על הכיוון הכללי אשר אליו יגיע העסק. על פי רוב, מי שפותח עסק עצמאי עושה זאת לאחר שגיבש לעצמו תחומי עניין מקצועיים או רוצה להביא בשורה חדשה בתחום מסוים. לאחר שהחלטתם על סוג העסק ואופיו, רצוי מאוד לקבל ייעוץ מאיש מקצוע לגבי בניית העסק: גיבוש תוכנית עסקית, הצבת יעדים ועוד. גם אם הדברים ישתנו לאורך הדרך, הקווים המנחים האלה עשויים לעזור לא מעט בהתנעת העסק ובהגדרת תחום הפעילות.
להסבר על פתיחת תיק עוסק פטור, לחצו כאן.

להתנהל נכון

אחד מהדברים הבסיסיים ביותר אותם צריך כל בעל עסק להבין כבר מתחילת הדרך - שאין תחליף להתנהלות עסקית נכונה ומסודרת. רישום מסודר כבר מהיום הראשון של ההוצאות וההכנסות, תכנון מוגדר ומעקב שוטף על הצד החשבונאי של העסק, עשויים להבטיח את הצלחת העסק. אל תהססו לעשות שימוש בכלים דיגיטליים מתוך מגוון האפשרויות הקיימות בשוק כיום. תוכנות רבות יכולות לייעל את דרך העבודה שלכם, להכניס סדר במסמכים השונים ולמעשה דורשות מכם כבר מהיום הראשון להתנהל בצורה מסודרת. מרבית כלי הניהול הדיגיטליים לעסקים יכולים לתת פיתרון גם לעסקים קטנים בתחילת דרכם. בין אם מדובר ביצירת דרישות תשלום מודפסות, שליחת קבלות דיגיטליות או שימוש במערכות לשליחת מסרונים - כל עסק יכול לעשות שימוש בכל אלה כדי לעבוד בצורה אפקטיבית ביום יום. הדבר יסייע לכם גם בהתנהלות מול רשויות המס באופן שוטף.

בחירת סוג העסק

נשאלת השאלה, איזה סוג של עסק כדאי לפתוח? התשובה תלויה בהיקף העסקאות ובסוג הפעילות של העסק:
  1. עוסק פטור: מוגדר כמי שמחזור העסקאות השנתי נמוך מסכום הקבוע בחוק ומשתנה מדי שנה. עוסק זה אינו מחויב בתשלומים למע"מ, ונדרש להגיש דו"ח שנתי למע"מ. לחצו כאן להסבר מלא על פתיחת עוסק פטור.
  2. עוסק מורשה: עסק שמחזור העסקאות השנתיות שלו גבוה מהסכום הקבוע בחוק (ומשתנה מדי שנה). עוסק מורשה נדרש לשלם מע"מ חודשי או דו חודשי, ועליו להגיש דו"חות. עסקים מסוימים המוגדרים בחוק, מחויבים להירשם כעוסק מורשה ללא קשר למחזור העסקאות. על מקצועות אלה נמנים: רופאים, אדריכלים, טכנאים וכן הלאה. לחצו כאן להסבר מלא על פתיחת עוסק מורשה.
  3. חברה בע"מ: האחריות המשפטית של בעלי חברה בע"מ היא מוגבלת מול רשויות החוק, ותלויה בסכומן של המניות שיש בידיהם. לחצו כאן להסבר מלא על פתיחת חברה בע"מ.
  4. עמותה: גוף המוכר על ידי רשויות המידע, ופועל שלא למטרות עשיית רווח. התאגדות כעמותה חייבת לכלול לפחות שבעה אנשים, ולא מתאימה לכולם. לחצו כאן להסבר מלא על פתיחת עמותה.
פוסטים לפי תגיות: מדריכים לפתיחת עסק

תגובות הגולשים

אני מאשר/ת את פרסום התגובה שלי בדף זה.
לירון
נכתב ב-23/12/2018 בשעה 09:55
אתם אלופים איש המשרד!
המידע באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או חשבונאי. יש להעזר באנשי מקצוע על מנת לקבל חוות דעת רשמית.