OFFICEGUY

ריטיינר חודשי בהוראת קבע

ריטיינר חודשי בהוראת קבע
הוראת קבע בכרטיס אשראי או דרך חשבון הבנק היא פעולה פשוטה עבור הלקוח המחויב, אך מאחוריה קיימת מערכת שלמה. מהו מס"ב, כיצד מבוצע תהליך החיוב ומה היתרון במערכת מתקדמת לחיוב בהוראת קבע?

גביית ריטיינר חודשי באמצעות הוראת קבע, הופכת את תהליך הגבייה מלקוחות ליותר נוח ופשוט. הלקוח עצמו אינו צריך לשלם כל אחד מהתשלומים בנפרד, והוא יכול לבטל את ההרשאה לחיוב בכל רגע בו ירצה. מהצד הגובה, התשלום מתבצע בדיוק בזמן, באופן קבוע ומאפשר חיסכון בעלויות בהשוואה לגבייה באמצעות הוראת קבע באשראי או שקים דחויים.

כאמור, הוראת קבע היא דרך לקבלת תשלומים על ידי הרשאה לחיוב חשבון. הוראת קבע בנקאית מאפשרת מתן הוראה לחשבון הבנק של הלקוח אשר באמצעותה ניתן להעביר כסף לחשבון של הצד הגובה.  
הגוף המבצע את הגבייה הוא מרכז סליקה בנקאי (בראשי תיבות: מס"ב). זו חברה בבעלות חמשת הבנקים הגדולים בישראל: לאומי, דיסקונט, הפועלים, הבינלאומי הראשון ומזרחי-טפחות. מס"ב מספקת מערכת העברת כספים על ידי הבנקים ומוסדות שונים באמצעות מחשב.
השימוש במס"ב מאפשר גביית תשלומים ללא שימוש פיזי בניירת, על רכישת שירותים ומוצרים, דמי חבר, תרומות, שכר לימוד, הלוואות ועוד. שירותי מס"ב מאפשרים לבצע גבייה מלקוחות בתהליך יעיל ובטוח.

ניתן לעבוד מול מס"ב באמצעות שתי אפשרויות: הראשונה - הצטרפות עצמאית על ידי רכישת תוכנה ישירות ממס"ב ושימוש בה בתשלום, השניה – הצטרפות על ידי לשכת שירות. לשכת שירות היא חברה המתמחה בתחום ויש לה אישור של מס"ב.

כיצד מצטרפים?

כדי להצטרף לביצוע חיובים, מומלץ לקבל את השירות מלשכת שירות (חברה המתמחה בכך). הפניה ללשכת השירות אינה מצריכה פניה למס"ב. טיפול בהוראות קבע בנקאיות מצריך לא מעט "התעסקות": הדפסת מסמכים, החתמת המשלם, שליחת טפסים לבנק, ביצוע גבייה מלקוחות בפועל, שליחת חשבונית ריטיינר ועוד. בדיוק בשל כך האפשרות לטיפול בתהליך על ידי לשכת שירות מקצועית היא אופציה נוחה יותר.
במידה ואינכם מעוניינים בגביית החיובים דרך לשכת שירות, ניתן להצטרף לביצוע חיובים באופן עצמאי יש לפנות לבנק בו מתנהל החשבון על מנת לקבל קוד. הקוד נקרא "קוד מוסד" אשר ומהווה הרשאה להיותו של אותו הארגון גוף גובה בכל הבנקים. לאחר מכן מתקבל בדואר טופס ראשוני ממס"ב, תוכנה ייעודית ומסמכי הצטרפות מטעם מס"ב. לאחר התקנת התוכנה והגדרת המשתמשים המורשים, יש להעביר את מסמכי ההצטרפות החתומים למס"ב. לאחר מכן יתקבל אישור מהבנק על ההצטרפות למרכז הסליקה הבנקאי.

תהליך החיוב החודשי

החיוב החודשי של כל לקוח מבוצע באמצעות מספר שלבים:
  1. החתמת הלקוח על טופס הרשאה לחיוב החשבון.
  2. יצירת החיוב: הגדרה של פרטי הלקוח ותנאי התשלום.
  3. הכנת קובץ מס"ב הכולל את כל החיובים.
  4. שידור קובץ החיוב אל מס"ב.
  5. הנפקת מסמכים המציג את החיובים שנשלחו למס"ב (חשבוניות/קבלות).

ערכת אחת – מגוון פעולות

כדי להפוך את תהליך החיוב בהוראת קבע ליותר פשוט, ניתן לעשות שימוש במערכת אוטומטית, שמכינה את הקובץ לחיוב למס"ב ומעבירה אותו בצורה אוטומטית לחלוטין אל מס"ב בתאריכים הרלוונטיים במהלך החודש.
השימוש במערכת מאפשר חיוב ישיר של הלקוח ללא גורם מתווך, המערכת המחוברת לניהול החשבונות, מבצעת גם את חיוב המס"ב, שידור הקובץ ומפיקה מסמך חשבונאי בעת שליחת הקובץ למס"ב. למעשה, זו מערכת שעושה את כל פעולות החיוב מקצה לקצה, בצורה פשוטה ולא מסורבלת.

פוסטים לפי תגיות: מדריכים לקבלת תשלומים בעסק

תגובות הגולשים

אני מאשר/ת את פרסום התגובה שלי בדף זה.
המידע באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או חשבונאי. יש להעזר באנשי מקצוע על מנת לקבל חוות דעת רשמית.