OFFICEGUY

שיווק במייל - למי זה כדאי?

שיווק במייל - למי זה כדאי?
הוא כלי פשוט ונוח, לרובנו המוחלט יש גישה יום יומית אליו והוא גם אמצעי שיווקי מצוין: האימייל שלנו. בעוד שהוא משמש בעיקר לשליחה ולקבלה של הודעות בנושאים שונים, הוא גם חלק בלתי נפרד ממאמצי השיווק של חברות וארגונים. שיווק במייל מאפשר להגיע אל מגוון לקוחות בכל מקום בו נבחר, הוא מאפשר להגדיל מכירות ולעורר מודעות למוצר או לשירות שלנו. האם כדאי להמשיך ולשווק במייל גם בשנת 2019? בואו נבדוק.

מהם היתרונות של שיווק באמצעות מייל?

אפשרויות השיווק במייל רק הולכות ומשתכללות, ולכן כדאי לבדוק מה היתרונות המהותיים של שיווק העושה שימוש בדואר אלקטרוני. שליחת דיוור במייל מאפשרת להגיע אל קהל לקוחות גדול בעלויות נמוכות יחסית באופן כמעט אוטומטי. השימוש במייל כדי ליצור קשר עם הלקוחות שלנו ולעדכן אותם במוצרים חדשים, בשירותים חדשים ולמעשה בכמעט כל דבר שקורה בעסק מאפשר לשמור אותנו במודעות של הלקוח. הדבר עשוי להבטיח כי במידה והלקוח יהיה במצב בו הוא מוכן לרכישה - אנחנו נהייה הראשונים (ולעתים אף היחידים) שנמצאים בתודעתו. בנוסף לכך, ההודעה על קבלת דואר אלקטרוני חדש מגיעה ישירות למכשירי הסמארטפון, מבלי שנידרש "לחפש" אותם במדיות אחרות כמו פייסבוק ולפרסם להם ישירות. יש לכך ערך ממשי שיכול להיות מתורגם לכסף.

אופציות נוספות לשיווק

אבל שיווק במייל היא לא הדרך היחידה שיש לנו כדי להגיע ללקוחות. ערוצי המידע הרבים מאפשרים להגיע אל הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים שלנו בדרכים מגוונות. לצד האפשרות לשלוח ניוזלטרים לרשימת התפוצה שלנו, קיימת אפשרות מקבילה והיא שליחת מסרונים (או סמסים). גם לשליחת מסרונים יש יתרונות לא מעטים: הם מאפשרים להגיע אל הלקוחות באופן ישיר - לתוך המכשיר הסלולארי, כאשר הם מבוצעים בצורה נכונה יש בהם אלמנט אישי ובלתי אמצעי אשר מחזק את החיבור עם הלקוח. כמו כן, גם בשליחת מסרונים ניתן לבצע סטטיסטיקות שונות על שיעורי הפתיחה והשימוש של הלקוחות בהם ולכן הם אופציה טובה לא פחות ואף לעתים יותר מאשר שיווק במייל. בעוד שרבים מאיתנו נרשמים מדי יום לרשימות תפוצה שונות - ומסירים את עצמנו מהרשימה כמעט באופן מיידי, הרי שבשיווק באמצעות מסרונים אין חשש שההודעה תגיע לתיבת הספאם שלנו, כמו שקורה פעמים רבות עם אימיילים. בהשוואה לשיטות שיווק אחרות כמו פרסום במדיה חברתית, לשימוש במייל כאמצעי שיווק יש יתרונות רבים. כששולחים ללקוח מייל המשמעות היא שהוא כבר הביע התעניינות במוצר או בשירות שלנו, ושיש סיכוי רב יותר שהמסר יגיע אליו בצורה ישירה. לעומת זאת, פרסום בפייסבוק למשל יכול להתפספס על ידי הלקוחות הפוטנציאלים שלנו ולהגיע רק אל קהל קטן מאוד.

איך מחליטים על שיטת השיווק

מיילים? מסרונים? שיווק באמצעים אחרים? האם יש תשובה אחת ברורה ומוחצת? ממש לא. התשובה טמונה בראש ובראשונה בלקוח שלנו. כאשר אנו מעוניינים לשווק לו מוצר או שירות עלינו לאבחן היטב ולדעת מיהו הלקוח שלנו. לא רק בני כמה הם או היכן הם גרים, אלא גם מה התחביבים שלהם? מה הרגלי הקניה שלהם? ובאילו פלטפורמות דיגיטליות ושאינן דיגיטליות הם עושים שימוש. עבור שירותים מסוימים וקהלי יעד מסוימים שיווק באמצעות מסרונים יהיה האמצעי המוצלח ביותר, ואילו עבור אחרים דווקא שיווק במייל. ההחלטה על השיווק מתחילה בלקוח.

לפרטים נוספים אודות מערכת הפצת המסרים (מיילים) של OfficeGuy, לחצו כאן
פוסטים לפי תגיות: מדריכים לשיווק העסק

תגובות הגולשים

אני מאשר/ת את פרסום התגובה שלי בדף זה.
המידע באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או חשבונאי. יש להעזר באנשי מקצוע על מנת לקבל חוות דעת רשמית.