OFFICEGUY

פתיחת תיק במס הכנסה - כל המידע

פתיחת תיק במס הכנסה - כל המידע
הקמת עסק עצמאי מצריכה רישום באופן מסודר ברשויות המס השונות. פתיחת תיק במס הכנסה נדרשת עבור עצמאים ועוסקים בכל תחום, והיא צעד הכרחי בתהליך של רישום העסק. בין אם הקמת עסק המוגדר בתור עוסק מורשה, או שאתם עוסק פטור - יש צורך להגיע אל משרדי מס הכנסה על מנת לפתוח תיק בצורה מסודרת. חשוב לזכור שלא רק פעולת הרישום עצמה ופתיחת התיק היא חשובה, גם ההתנהלות לאורך חיי העסק מול מס הכנסה צריכה להיעשות באופן מסודר. כך תעשו זאת בקלות.

סדר פעולות פתיחת תיק במס הכנסה

תהליך של פתיחת תיק במס הכנסה מתחיל עם תחילתה של הפעילות העסקית של אותו העסק, או התחלת עיסוק במשלח היד המסוים. ביצוע פתיחת תיק עצמאי מס הכנסה יעשה לאחר שנרשמתם במע"מ.
לצורך פתיחת התיק במס ההכנסה, יהיה עליכם למלא טפסי בקשה (המצויים באתר מס הכנסה) ולשלוח לאגף מס ההכנסה באזור אשר בו מתנהל העסק. לא נדרש להגיע באופן פיזי אל משרדי מס הכנסה. פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה מבוצעת על ידי מילוי טופס פתיחת תיק עבור עצמאי. במידה ומדובר בחברה אותה אתם מעוניינים לרשום, תידרשו במילויו של טופס פתיחת תיק עבור תאגיד.

מי חייב בפתיחת תיק?

התשובה הפשוטה היא: כולם. בין אם מדובר בעוסק מורשה או עוסק פטור, עצמאי או חברה, כל אחד מסוגי העוסקים מחויב בפתיחת תיק במס הכנסה.
לאחר שביצעתם פתיחת תיק במס הכנסה, עליכם לציין האם העסק אותו פתחתם מתכוון להעסיק עובדים שכירים. המשמעות היא במצב כזה שהמעסיק חייב לבצע ניכוי מס במקור מהמשכורת שלהם. כמו כן יש לציין האם משולמים לעובדים תשלומים אחרים אשר מחייבים ניכוי מס במקור. במידה ואכן מועסקים עובדים, יש לבצע פתיחה של תיק ניכויים. הרישום יעבור באופן אוטומטי לביטוח לאומי לאחר שדיווחתם זאת למס הכנסה.

מה קורה לאחר פתיחת התיק?

לאחר פתיחת תיק במס הכנסה, בעל העסק חייב לבצע רישום וניהול של ספרי חשבונאות עבור העסק. כמו כן, כל סוג של עסק נדרש בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה. לכן, בין אם אתם עסק גדול, או עסק עצמאי קטן - עליכם להמשיך ולהתנהל בצורה מסודרת מול מס הכנסה. פתיחת התיק היא חלק מתהליך רישום העסק. יש צורך לפתוח תיק עוסק במס ערך מוסף - מע"מ, וכמו כן לפתוח תיק עוסק במוסד לביטוח לאומי.
תהליך רישום מסודר והקפדה על דיווח לרשויות המס השונות, מאפשרים את הניהול התקין של העסק ומונעים קנסות ואי נעימויות רבות.
עבור מי שההתנהלות מול מס הכנסה נראית מעט מורכבת, קיימת אפשרות להיות מיוצגים על ידי רואה חשבון, עורך דין או יועץ מס. זאת אינה חובה, אלא זכות העומדת בפני מי שאינו מעוניין להתנהל לבדו מול פקיד השומה.
פוסטים לפי תגיות: מדריכים לניהול חשבונות בעסק/בעמותה

תגובות הגולשים

אני מאשר/ת את פרסום התגובה שלי בדף זה.
אפי
נכתב ב-15/05/2020 בשעה 12:04
תשובה לירון - כן, גם חשבונית אחת מספיקה.
ירון ישראלי
נכתב ב-13/05/2020 בשעה 11:54
מי שפתח עסק אך הוציא במהלך כל השנה רק חשבונית אחת האם חייב בדיווח שנתי ?
המידע באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או חשבונאי. יש להעזר באנשי מקצוע על מנת לקבל חוות דעת רשמית.