OFFICEGUY

מכירת מוצרים באינטרנט

מכירת מוצרים באינטרנט
עצרו רגע וחישבו: כמה מוצרים רכשתם דרך חנות אינטרנטית במהלך השנה האחרונה? קניות אונליין עשויות להעניק לרוכשים חווית קניה נוחה ומשתלמת, אך גם בצד של המוכרים יש יתרונות רבים. אם אתם לא אונליין - אתם כמעט לא קיימים. כך תעברו למכירת מוצרים באינטרנט בצורה יותר פשוטה מששיערתם.

דרישה למכירות באינטרנט

עסקים רבים פונים להקמת חנות אינטרנטית בין אם יש ברשותם חנות פיזית - והם מעוניינים לייצר גם מכירות באינטרנט ובין אם הם מראש מתכננים להקים חנות שתפעל רק במרחב הוירטואלי. קניות באינטרנט הפכו להיות חלק מהותי מדרך הרכישה של מוצרים ושירותים, ולכן עסקים אשר מעוניינים להגדיל את המכירות שלהם נדרשים לעבור למכירת מוצרים באינטרנט כדי לא להישאר מאחור. היתרונות בהקמת חנות למכירת מוצרים אונליין הם רבים. הם מאפשרים חיסכון מהותי בהוצאות העסק, כמו תשלום שכר דירה או תחזוק החנות עצמה (ניקיון, עיצוב וכן הלאה). כמו כן, ברגע שהמוצרים נמכרים באינטרנט - הם נגישים לצפיה ולרכישה כמעט מכל מקום בעולם, מה שמרחיב את האפשרויות למכירה ולא מגביל את החנות לאזור גיאוגרפי אחד.

איך מוכרים באינטרנט

השלב הראשון בתהליך של מכירות באינטרנט הוא הקמת חנות אינטרנטית. המילה "חנות" עלולה להיתפס כמאיימת וכמשהו מורכב ועצום, כאשר למעשה מדובר בהצטרפות למערכת אשר דרכה ניתן לפרסם את המוצרים השונים הנמכרים בחנות וגם לבנות קטלוג של הפריטים. כל זאת באופן נוח ופשוט, מבלי להיות בעלי ידע טכני נרחב. עוד רכיב משמעותי שקיים כחלק ממערכת כזו הוא האפשרות לקבל תשלומים באמצעות כרטיס אשראי. ברגע שהגולש בחנות בחר מוצר ומעוניין לשלם עבורו, הוא יכול לעשות זאת בקלות באמצעות הקלדת פרטי כרטיס האשראי שלו. קבלת התשלומים בצד של המוכר מתבצעת באמצעות מערכת סליקה. כיום מערכות הסליקה עובדות בצורה מאובטחת ובאופן בו פרטי כרטיס האשראי אינם "זולגים" למקומות אחרים.

הגדלת מכירות באמצעות חנות וירטואלית

יש מי שסוברים (בטעות) כי הקדשת המשאבים להקמה של חנות אינטרנטית לא תמיד משתלמת, ולמעשה אין תחליף לרכישת מוצרים בחנות הפיזית. התשובה היא, שהקמת חנות אונליין דווקא יכולה להגדיל את היקף המכירות באינטרנט בשל כמה גורמים:
  • בלי לחץ זמן: החלטת הרכישה עבור מי שקונה מוצר אינטרנטי מתבצעת על פי רוב בצורה נינוחה, בזמן המתאים לקונה. הוא יכול להשאיר את המוצר ב"עגלת הקניות" הוירטואלית, להתלבט ולחזור ולרכוש בזמן נוח. בשונה מחנות פיזית שבה לקונה וגם למוכר את אין זמן בלתי מוגבל.
  • הכנת סל קניה: פעמים רבות, יעדיף מי שרוכש מוצר אונליין לצרף מספר מוצרים כדי להוזיל את עלויות המשלוח או כדי לרכוש הכל בפעם אחת. באופן בלתי מודע, הוא מגדיל כך את כמות המוצרים הנרכשים ולעתים רוכש מוצר שלא תכנן לרכוש רק כדי להוזיל עלויות משלוח.
  • בכל מקום: קניות באינטרנט יכולות להתבצע בכל שעה - ובכל מקום. הקונה מקבל פרטיות ויכול לרכוש מוצרים ישירות מהמכשיר הנייד מכל מקום בו יימצא. זה יוצר העדפה ברורה לרכישה בחנות אונליין על פני חנות פיזית שלא תמיד נמצאת במרחק נוח מהרוכש.
פוסטים לפי תגיות: מדריכים לקבלת תשלומים בעסק

תגובות הגולשים

אני מאשר/ת את פרסום התגובה שלי בדף זה.
המידע באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או חשבונאי. יש להעזר באנשי מקצוע על מנת לקבל חוות דעת רשמית.