OFFICEGUY

כל מה שחשוב לדעת על הקמת חברה

כל מה שחשוב לדעת על הקמת חברה
למען התדמית, למען הרווחים או בשביל ניהול יותר חכם – הקמת חברה יכולה להיעשות מתוך מגוון סיבות טובות. איך פותחים חברה? מה הזכויות מול החובות של מי שבוחר בפתיחת חברה בע"מ? המדריך הקצר שיעשה לכם סדר בראש - לפניכם.

מהי חברה בע"מ?

חברה בע"מ (חברה בערבון מוגבל) היא ארגון עסקי שמטרתו לחבר בין אנשים בעלי מטרה עסקית משותפת, באמצעות התאגדות של בעל מניות בודד או מספר בעלי מניות למטרות רווח.
בשונה משותפות או מעוסק מורשה, חברה בע"מ קיימת כישות משפטית נפרדת העומדת בפני עצמה, ולא של אדם ספציפי המחזיק במניות החברה.

יתרונות הקמת חברה בע"מ

על פי רוב, השיקולים בהקמת חברה בע"מ קשורים בהכנסות החברה הצפויות, באופי הפעילות של החברה, בהון ובמשאבים הפיננסיים לניהול הפעילות וגם במיקום הגיאוגרפי של החברה (בארץ או בחו"ל?).
לפתיחת חברה בע"מ יש אם כך מספר יתרונות בולטים:
  • שיעור מס ההכנסה: עבור חברה בע"מ, שיעור מס הכנסה יותר נמוך ביחס לעצמאים. 
  • תדמיתית: מבחינה תדמיתית, נראה שלקוחות רבים מרגישים יותר בטוחים לעבוד מול חברה בהשוואה לעבודה מול עצמאים. 
  • החזר חוב: במקרים בהם נקלעה החברה להפסדים ולחובות, בעלי החברה לא מחזירים את החוב מכיסם הפרטי, בשונה מעוסק מורשה למשל. 

פתיחת חברה בע"מ - יש גם מחויבויות

פתיחת חברה בע"מ יכולה להיות אפשרות מצוינת, ויחד עם זאת חשוב לדעת על החובות של מי שמקים חברה. הנה כמה מהם:
  • מינוי רואה חשבון: עם פתיחת חברה בע"מ, חובה על הבעלים למנות רו"ח מבקר לחברה. 
  • רישום: חלק מהתהליך של הקמת חברה בע"מ הוא פתיחת תיק ורישום מסודר ברשם החברות. לאחר הרישום יש לשלם אגרה שנתית לרשם החברות. 
  • ניהול חשבונות: הנהלת החשבונות עבור חברה בע"מ היא משימה יותר מורכבת, ועל כן עלות הנהלת החשבונות צפויה להיות יותר גבוהה בסוג זה של חברה. 

איך פותחים חברה?

כל מי שמעוניין לפתוח חברה בע"מ רשאי לעשות זאת, בתנאי שמטרות החברה לא עומדות בניגוד לחוק. הנה כל הצעדים שתידרשו לעבור בדרך לחברה בע"מ:

צעד 1 – בחירת שם וניסוח תקנון

ביחרו את השם הרצוי לחברה, קחו בחשבון שיתכן והשם יהיה כבר רשום על ידי חברה אחרת ולכן החליטו על מספר חלופות. לאחר בחירת השם, יש לנסח תקנון רשמי של החברה. בתקנון ירשמו שם החברה, המטרות, הון המניות שלה והאם היא חברה בע"מ או לא. ניתן כמובן להוסיף סעיפים נוספים.
בשלב זה יש חובה למנות דירקטור לחברה, וניתן למנות מספר דירקטורים האמונים על קבלת החלטות על פעילות החברה.

צעד 2 - רישום ברשם החברות

הרישום מתבצע על ידי הגשת מסמכים שונים לרשם החברות, ויש להתייעץ עם עו"ד מתחום דיני החברות, על מנת להכין מסמכים אלו כנדרש וכדי לחתום עליהם. הטפסים כוללים בין היתר הצהרה על בעלי המניות, רישום של חברי הדירקטוריון ואת תקנון החברה. הרישום כרוך בתשלום אגרה חד פעמית, וזאת בנוסף לאגרה השנתית.

צעד 3 – רשויות המס

עם קבלת האישור על הרישום ברשם החברות וקבלת מספר ח"פ (ראשי תיבות של "חברה פרטית"), יש לפתוח את התיקים הרלוונטיים במע"מ, ביטוח לאומי ולאחר מכן מס הכנסה. במקרים רבים, ניתן לפנות אל רו"ח על מנת לבצע את פתיחת התיקים.
להסבר מלא על פתיחת תיקים ברשויות המס השונות, לחצו כאן.

צעד 4 – ניהול שוטף

על פי חוק, חברה מחויבת לנהל ספרים ולהציג דו"חות כספיים הכוללים מידע על הפעילות העסקית. רו"ח הוא זה שאחראי על העברת הדו"חות הכספיים בכל שנה אל הרשויות השונות. את ניהול החשבונות השוטף - ובעיקר - הפקת חשבוניות וקבלות, ניתן לבצע באמצעות מערכות דיגיטליות, אשר חוסכות זמן רב.
להצטרפות למערכת OfficeGuy, הנותנת שירות הפקת 10 חשבוניות מס וקבלות בחינם כל חודש, לחצו כאן.
פוסטים לפי תגיות: מדריכים לפתיחת עסק

תגובות הגולשים

אני מאשר/ת את פרסום התגובה שלי בדף זה.
המידע באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או חשבונאי. יש להעזר באנשי מקצוע על מנת לקבל חוות דעת רשמית.